12 Nisan 2013 Cuma

Yapı Kredi Markasına Yolculuk....

Bir Markayı yaratan unsur; Tüketicide oluşturuğu algıların bütünüdür. Markaların gelişim bitmez, markaya kattığın her değer onu var eder. Yapı Kredi bankası , semt bankacılığını başlatan bireysel tüketiciyi konut sahibi olmasını sağlamak için yola çıkan bir banka, ikinci Dünya savaşı sondasında kurulan ,Türkiye Emlak ve Kredi bankasına özel bir yasayla bina inşa edip satmak işlevleri için kredi hakkı verilmesinden sonra farklı alanlara yönelen banka Günümüze kadar güçlü ve değerli bir marka banka imajı oluşturmuştur. Bu yazıda  YAPI KREDİ Bankasının  marka yolculuğuna çıkacağız...
1933 yılında Mustafa Kemale Eskişehir Şeker fabrikasını  altı ayda tamamlayacağının sözünü verir ve sözünü yerine getirir. Bir süre sonra Kazım Taşkent, 1942 de emekli sandığının tasfiyesiyle personelinin eline geçecek olan paranın 72 ortakla bir banka kurulmasına önayak olur. 9 Eylül  1944 de İzmir in kurtuluş günü  17 çalışanı ve 72 ortakla  Bahçekapıda ki Vakıf Han’ın zemin katında Türkiye nin ilk özel bankası unvanıya faaliyete başlar.
Kazım Taşkent Kuruluş Hikayesini şöyle anlatır; Bankayı neden kurdum diye sorarım kendime bazen... Bankacılıktan anlamazdım, bu nedenle bankacılık alanında bir yenilik yaratmak gibi bir düsüncem yoktu. Ama görüyordüm, memleketimde boş kalmış yığınla iş alanı vardı ve oralarda  canlılık yaratabilmek için zengin olmak lazımdı. Zengin olmadan, para gücünün olumlu işlerde kullanabileceği tek yer banka idi. Bu nedenle banka kurdum ve bankacı oldum.
Dikkat çektiği bu noktalarla Kazım Taşkent, Markanın Müşteri ile kuracağı iletişimide belli ediyordu ilk kuruluşunda bile...
Markanın adının Yapı Kredi Bankası olması hikayesine değinirsem, Bankanın kurulduğu zamanda yoğunlaştığı amacı, 2. Dünya savaşı sonrası savaşın yarattığı yıkıcı etkiyi  telafi etmektir .Ancak 1946 yılında bina ve yapı ipoteği karşılığı kredi açmak bina inşa edip satmak işlevleri için özel bir yasayla Türkiye Emlak ve Kredi bankasına bu hak verilir.Bu düzenlemeyle Yapı Kredi Bankası konut yapmak yerine küçük tasarruf sahiplerini ekonomiye kazandırmak adına değişik yöntemler izlemeye başlar.
Semt Bankacılığı kavramının oluşması....
“Vatandaş bankanın ayağna gelmeyecek, Banka vatandaşın ayağına gidecek” mottosundan yola çıkan banka ilk şubesini  1945 te İzmir Kordonda, ikinci şubesinide İzmir Karşıyakada açar ve böylece semt bankacılığı diye adlandırılan bu kavramın Türkiye de hayata geçirilmesinde öncü rol oynar.
“Bir Bankanın 20 Yılı
-Bundan 20 yıl önce 9 Eylül 1944 teYapı Kredi Bankası bu binada kuruldu.
-Banka hizmetlerini müşterinin ayağına getirmek için ilk defa semt şubeleri açtı.
-YKB tasarrurufu teşvik için ev ikramiyeleri koyan ilk banka oldu.”

Bankanın anlayışının farklılığı mevduat bankacılığında hizmet bankacılığına diyerek. 1988 yılında hizmet olacak birçok ürünü tanıttı.
Günümüzde bir çok inovatif ürünleriyle segmentinde yenilikler sunan bu banka, Marka değerini gün geçtikçe daha fazla artıracağına inancım çok yüksektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder